Skip to main content

Kampen om Kurven i Dagligvarehandlen – Prognose 2033

Hvem vinder og taber i dagligvarehandlen?

Det seneste år har været et af de mest dramatiske i dansk dagligvarehandel siden Anden Verdenskrig. Hele kæder er lukket, og enkelte aktører er fuldstændig forsvundet fra det danske marked. Hvordan påvirker det magtbalancen i sektoren nu og i årene, der kommer? Det undersøger vi i denne udgivelse, hvor vi giver vores bud på, hvordan hele FMCG-sektoren kommer til at se ud de næste ti år.

Vi præsenterer også vores seneste forbrugerundersøgelse og klarlægger de fem store forbrugertendenser, der former dagligvarekunden lige nu.

Hvem kan bruge rapporten?

Rapporten omfatter dagligvare- og conveniencesektoren samt e-handel med dagligvarer og henvender sig til dig, der har brug for indsigt i branchens udvikling og den nuværende situation, og som vil have nye indsigter på de danske dagligvareforbrugere.

Prognosen er opbygget identisk med sidste års prognose, og som sædvanligt fokuserer vi først og fremmest mest på dagligvaresektorens forventede udvikling, da denne sektor jo er lokomotivet for hele branchen.

Du får:

  • Trends & tendenser, der præger dagligvareforbrugeren
  • Prognose 2033 for markedet
  • Du modtager bogen digitalt direkte i din mailbox

Rapporten indeholder:

Fem overordnede trends

Vi følger op på udviklingen i forbrugertrends- og tendenser efter endnu et år med inflation, rentestigninger, krig og generelt pres på forbrugernes privatøkonomi. Præger krisestemningen stadig forbrugerne eller er skyerne ved at lette og optimismen vende tilbage? Det undersøger vi, når vi afdækker de fem mest dominerende trends blandt danske dagligvarekunder.

Prognose 2033

I vores Prognose 2033 giver vi vores bud på, hvordan de forskellige butikstyper, aktører og e-handlen vil udvikle sig over de næste ti år, baseret på den nuværende udvikling blandt forbrugerne, dagligvareaktørerne og i handlen generelt.

Prognoser udfærdiges ikke med henblik på at blive til virkelighed, men fungerer ofte som igangsætter til både overvejelser og konkrete handlinger. Prognosens reelle værdi ligger derfor i dens evne til at provokere de forskellige parter med interesser i dagligvaresektoren.

Udgivelse

November 2023 – PDF

Pris

DKK 1.895,- (ved løssalg)

Alle priser er ekskl. moms og forsendelse.

Spørgsmål?

For yderligere oplysninger eller spørgsmål, kontakt Henning Bahr på hb@retailinstitute.dk eller telefon +45 2043 0011.

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop