Personlighed og unika sikrer dundrende vækst i krisen
Ikke alle detaillister mærker krisen. En af de brands, der for alvor er accelereret under krisen, er e-butikken Etsy. Etsy er vokset med raketfart de seneste år, og i deres seneste månedsregnskab for marts kan Etsy registrere en stigning på hele 18 procent sammenlignet med februar.
Den samlede omsætning endte på 12 mio. dollar. Der blev solgt 788.253 produkter på Etsy i marts
Etsy er en platform, hvor private personer sælger deres hjemmelavede produkter til andre forbrugere. Der bliver solgt alt fra brocher, malerier, tøj, punge, hjemmestøbte lys, keramik og alt mulig andet.
Hos Etsy købet man udover produkter også personlige relationer og oplevelser. Man har ofte en hyggelig dialog med sælgerne. Og når produktet du har købt, kommer med posten, har sælger ofte lagt en dekoreret håndskrevet besked, et par bolcher eller lignende ved
Etsy, der blev startet i New York i 2005, har også manifesteret sig i den fysiske verden. Man kan besøge Etsys lokaler i Brooklyn, hvor der er værksteder, atelier, trykkerier og en butik.
Etsy afholder også kurser i alt fra syning, brug af kreative computerprogrammer, malerkurser, keramikkurser, foredrag med kunsterne og meget mere.
Se mere om Etsy her: