Skip to main content
  • Beklædning | Markedsføring | Trend

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 10/06/2009

Uniqlo markedsfører sig med mode-landkort over Tokyo

uniqlo
Uniqlo, der er en japansk pendant til H&M (dog med lidt dyrere tøj), har altid været mestre i markedsføring. Sidste års kampagne på Times Square i New York er et eksempel, deres flotte butikker et andet.

Seneste skud på stammen er en hjemmeside, der fungerer som et landkort over mode i Tokyo. Brugerne kan ”besøge” forskellige distrikter i storbyen og se billeder af moderigtige folk taget på gaden.

Der er billeder af 1.000 moderigtige mænd og kvinder. Billederne er bundet sammen af en lille abstrakt historie, hvor personerne på billederne giver en jakke videre til den næste person i kollagen. Når jakken gives videre skifter den model og farve. Kan man lide den jakke, som aktuelt er på skærmen, kan man klikke på den og købe den.

Siden er sjov at besøge for modeinteresserede, da der er masser af inspiration at hente, og Uniqlo får vist, at deres produkter klæder så godt som alle typer. Simpel, inspirerende og effektiv markedsføring.

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop