-
Analyse | Forbrugeradfærd | Generation Y | Generation Z | Information | Konference | Markedsføring | Strategi
Ny rapport: kundeanmeldelser bør være en KPI i virksomheden
Store skift i kundeadfærden gør, at retailere og brands fremadrettet vil have mange nye KPI’er, de skal holde deres virksomhed op imod. Succes skal nemlig måles på langt mere end salg, konverteringsrater og bundlinje – for sælger man ikke, er der stor viden at hente om hvorfor, i andre, nyere KPI’er.[En af disse er kundeanmeldelser. Og dette er blot én af syv nyere KPI’er, som virksomheder bør måle deres virksomhed på. Du får meget mere viden om fremtidens KPI’er i vores nye rapport Retail Reborn, der udgives på vores retailkonference Refresh Retail 2021 – hvor du får rapporten med hjem. Læs mere om konferencen her.[
Kundeanmeldelser som KPI
Hvorfor sælger dine produkter ikke? Spørg dine kunder! Ofte behøver du slet ikke spørge dem, for de har allerede gjort analysearbejdet for dig ved at tilkendegive deres holdninger til dit brand og produkter online.[Det er mindst lige så vigtigt kontinuerligt at monitorere kundernes anmeldelser af din virksomhed og produkter, som det er at måle på andre nøgleindikatorer. Vores undersøgelser viser, at gode brugeranmeldelser er vigtigt for 21 pct. af danskerne for, at de har tillid til et brand eller butik – og det gælder for hele 35 pct. af Generation Z (16-20 år) og 31 pct. af Generation Y (21-38 år). Ydermere benytter hele 44 pct. af danskerne sig af brugeranmeldelsessites som Trustpilot, inden de køber et produkt.[[Ved at måle på antallet af positive og negative anmeldelser online, kan du træffe korrekte beslutninger ift. kundeservice, produktforbedringer, etc. Anmeldelserne er en enorm vigtig kilde til at forstå, hvad du gør forkert, og hvordan du kan løse problemet. Omvendt er de en mindst lige så vigtig kilde til at forstå, hvor du står stærkest og øge værdien af dette.[[button target=”_self” hover_type=”default” text=”Læs mere her” link=”https://retailinstitute.dk/det-sker-2020/refresh-retail-2021/”][