Interview Normal: Vi konkurrerer med biografer og caféer
Et af de helt store eventyr i dansk detailhandel står altmulig-kæden Normal for. Siden åbningen af den første butik i Silkeborg har kæden rundet over 600 butikker og er til stede på otte europæiske markeder. Omsætningen nåede i 2022-2023 8,6 mia. kroner.
Normal har fra starten haft godt fat i de unge forbrugere. Virksomheden vil ikke ud med, hvor stor en del af deres kunder, der tilhører generation Z, men medgiver, at det er mange. Vi tog en snak med Normals CIO Søren Sivebæk, om hvorfor kæden er lykkedes så godt med at tiltrække netop de unge.Hvorfor tror du, at I har så godt fat i de unge forbrugere?Jeg tror det er en kombination af vores sortiment, vores indretning og vores markedsføring og så naturligvis vores priser. De unge er også snusfornuftige, så prisen lokker også dem. Hvad er der med jeres markedsføring, som