FOREDRAG: RETAIL MEDIA
Retail media er et af de begreber, der får mest opmærksomhed i detailbranchen lige nu. Og det forstår man godt for retail media giver løfter om både et bedre forhold til leverandørene, en styrket kunderelation og ikke mindst en markant øget indtjening.
Retail media betragtes som det hastigst voksende marketingsformat lige nu og mange taler om retail media som den tredje bølge i digital marketing, der vil ændrer annoncemarkedet fundamentalt. Retail media er en bred betegnelse for den praksis at retailers, både online og fysiske, tager sig betalt for at promovere visse leverandører eller produkter frem for andre.
For Amazon er retail media en fantastisk forretning. Regnskabet 2022 viste en indtjening på ikke mindre end 38 mia. dollars fra retail media – svarende til syv pct. af omsætningen. Og Amazon peger på en udviklingen der vil tidobling deres omsætningen fra retail media i løbet af de sidste 5 år.
Foredraget her giver dig et indblik i retail media, og inspirerer dig og din virksomhed til selv at afsøge det store potentiale fænomenet gemmer på.
Foredraget giver blandt andet indblik i:
- Hvad er Retail Media -on site, off site og i fysisk butik?
- Hvorfor buldrer fænomenet frem lige nu?
- Hvem kan udnytte retail media og hvordan?
- Best practices på globale og nationale retailere, der har haft succes med retail media.
Foredraget er tilgængeligt fra februar 2024.
Book og hør mere på: dw@retailinstitute.dk
KONTAKT
For yderligere oplysninger eller spørgsmål, kontakt Dorte Wimmer på dw@retailinstitute.dk eller telefon +45 40 32 98 10