-
Butikker | Centre | Cross Channel | E-handel | Forbrugeradfærd | Innovation | Markedsføring | Oplevelser | Øvrige udvalgsvarer | Strategi | Trend
Alle vender blikket mod Fætter BR: ”Vores formål er at stå på legens side”
Det er blevet vidt diskuteret, hvorfor BR ikke overlevede under TopToys vinger. Nogle mener, at e-handlen stjal markedet, mens andre fremhæver, at BR’s butikker på daværende tidspunkt ikke formåede at skabe de oplevelser, som kunderne efterspørger. Charlotte From fremhæver også e-handlen som ikke blot legetøjsbutikkens, men detailhandlens generelt største udfordring, men hun påpeger samtidig, at online er kommet for at blive:
”Legetøj kan du efterhånden købe mange steder online – og du kan tilmed få det virkelig billigt. Men der er ingen grund til at kæmpe mod online. For forbrugerne er det blevet hverdag at søge på nettet, undersøge priser osv. Det kan vi ikke lave om på. I stedet arbejder vi med at integrere online i den fysiske butik, fx med click & collect”, fortæller kædechefen og fremhæver samtidig vigtigheden i også at fokusere på den fysiske butiks styrker.[
BR-butikkerne skal ikke blot sælge legetøj
[For Charlotte From er målet enkelt: legen skal tilbage i butikkerne. På den korte bane har BR satset på aktiviteter og events i butikkerne, som gør det sjovt og interessant for børnene at besøge dem, fx med Frost- eller Harry Potter-events, hvor børnene eksempelvis kan blive sminket.[Men på den lange bane skal oplevelserne række udover events, der begrænser sig til dage eller weekender, med et legende univers præget af fantasi og magi som grundstenen i butikkerne. Det står klart med BR’s nye butikskoncept i Rødovre, hvor kæden ifølge Charlotte From har skabt en butik, der via selve udformningen og indretningen har legen i centrum:”Det er en butik, der er præget af leg, og hvor børnene har lyst til at opholde sig i lang tid. Det er vores svar på, hvordan vi tror, man skal drive fysiske legetøjsbutikker fremadrettet. Vi vil gerne stå på legens side og skabe universer, hvor kunderne vil bruge tid – ikke nødvendigvis for kun at sælge legetøj, men derimod at gøre selve butikken mere legende”, forklarer kædechefen.I første omgang testes det nye butiksunivers i Rødovre, mens BR i øvrigt koncentrerer sig om den vigtige julehandel. Derefter, påpeger Charlotte From, skal kæden kigge på at transformere kædens øvrige butikker med fokus på leg.
Hør mere om BR på Refresh Retail 2020
Vil du høre kædechef Charlotte From fortælle mere om, hvordan BR gentænker forretningsmodellen og får legen tilbage i butikkerne? Så kom med, når Charlotte From tager scenen på årets retailkonference Refresh Retail 2020 d. 4. februar.[button target=”_self” hover_type=”default” text=”Læs mere om Refresh Retail” link=”https://retailinstitute.dk/det-sker/refresh-retail-2020/”]