Skip to main content
  • Strategi | Trend

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 28/05/2009

Den bedste service er den, du ikke regner med

hyatt1
Hyatt Hotels har indført en ny praksis, der er et finurligt twist på god service. Hotelkæden har tilført den gode service et drys autenticitet og personlighed. Man har nemlig givet kædens ansatte lov til at strege folks regninger på mad, drikke, betalingsfilm, roomservice osv., hvis de ansatte føler for det.  Hyatt kalder det selv Random acts of generosity.

Ideen bag initiativet er en anerkendelse af, at god service er det samme som menneskelighed. Det er simpelthen menneskeligt, når en af Hyatts ansatte ud af det blå forærer dig din aftensmad, uden servicen er sat i system.  Derimod er det nærmest maskinelt, når en concierge åbner hoteldøren for dig, som han gør for alle andre.

Hyatt forsøger med Random acts of generosity at gøre op med det noget ensartede og sterile image mange hotelkæder har. Det er kun medlemmer af Hyatt Gold Passport, der kan se frem til de tilfældige nedslag af godhed.

I en tid, hvor kunderne har færre penge at bruge, gælder det om at knytte dem til sig. Udsalg og slagtilbud skaber trafik i butikken, god service og gode og overraskende oplevelser skaber loyale kunder.

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop