Fire nye måder at skabe kundeloyalitet
Den økonomiske krise og den deraf intensiverede jagt på kunderne har øget kreativiteten i detailhandlen. I forsøget på at skabe relationer til kunderne har mange fundet på sjove, kloge og interessante tiltag. Vi bringer her fire ideer, som du kan lade dig inspirere af.
Gratis yoga-timer
I sommers kunne yogaglade amerikanere tage gratis yogatimer i New York Citys Bryant Park. Bag initiativet stod sportsbrandet Lulemon Athletica. Til flere at timerne mødte mere end 400 mennesker op, hvilket skabte en solid platform for interpersonel markedsføring.
Brug af flere kanaler
Build-A-Bear har forstået værdien af at skabe interaktion mellem web og butik. Efter at have lanceret sitet buildabearville.com, der er en virtuel verden, kan barnet, når hun kommer hjem med sin nye bamse, logge ind på sitet og indtaste den kode, der står på bamsens fødselsattest. Efterfølgende kan hun se den bamse, hun kreerede i butikken, folde sig levende ud i online.
Rabat til arbejdsløse
Selvom økonomien begynder at vise tegn på forbedringer, er arbejdsløshed en reel bekymring for mange. Varehuskæden K-Mart har derfor lanceret et Smart Assist Savings Card, der giver arbejdsløse kunder 20 procent rabat på mere end 1.500 private label-varer.
Sund mad til børnene
Whole Foods Market har indledt et samarbejde med Ann Cooper , der er USAs frokostdronning. Samarbejdet går ud på at gøre skolemaden sundere over hele landet. “The School Lunch Revolution”-kampagnes mål er at hjælpe skolerne med at servere frisk, lækker og lavet-fra-bunden-mad. Derudover har Whole Foods i samarbejde med Cooper udviklet forskellige værktøjer, der gør det lettere for forældre at lave sund mad til deres børn. Blandt disse værktøjer, som blev lanceret efter sommerferien, var en “Tilbage-til-skolen”-indkøbsliste og opskrifter på sunde, men børnevenlige måltider.