-
Beklædning | Bolig | Butikker | Convenience | Cross Channel | E-handel | Hjemmeelektronik | Innovation | M-handel | Mode | Øvrige udvalgsvarer | Trend
Fremtidens posthus har prøverum, showroom og purpose
Hvert år byder vi på en tur gennem verdens mest innovative retailkoncepter i publikationen Global Retail Trends & Innovations. I år er ingen undtagelse, og én af koncepterne er Box by Posti, der er et bud på fremtidens posthus – og med den voksende e-handel bliver det afgørende at tænke i nye baner, når det netop gælder afhentning af online ordrer! E-handel har i kølvandet af coronaens nedlukninger fået god vind i sejlene, hvilket har lagt pres på leveringsvirksomhederne. Den finske postvirksomhed Posti giver et bud på fremtidens posthus, som skal gøre online shopping-oplevelsen endnu mere gnidningsfri for forbrugerne via omnichannel initiativer, der kombinerer online handel med fysiske aspekter for at blive det helt perfekte sted at afhente online ordrer.Posthuset hedder Box og er et lyst, moderne indrettet selvbetjeningsposthus, der ikke alene er et problemfrit afhentningssted, men også tilbyder fysiske servicer som fx et genbrugsområde, et showroom-lignende område og prøverum. Tilsammen skabes de mest optimale rammer omkring købsoplevelsen, når det gælder e-handel.I Box findes der rækker med digitale afhentningsskabe, som gør oplevelsen convenient og hurtig, og derefter kan kunderne nemt finde ud af, om de skal beholde eller returnere varen ved at prøve det i et af de prøverum, som findes på stedet. Og hvis de ønsker at returnere varen, kan de spare tid ved at pakke det i gratis emballage, som tilbydes i Box, og returnere det med det samme via digitale kioske.Dertil tilbyder Box muligheden for at nyde en kop kaffe på stedet samt et område, der kan benyttes til at afholde firmaevents. Ydermere har brands mulighed for at udstille deres produkter i Box, hvorved de kan øge brandawareness, mens de fungerer som en del af forretningsmodellen for Box. Alle Box’ forskellige områder er markeret med specielle farver for at gøre det nemt at navigere rundt imellem.[Fotos: Box by Posti[
Hvorfor er det innovativt?
Eliminerer pain points
- Box tilbyder kunderne bekvemmeligheden ved online shopping samtidig med, at det fjerner det største pain point ved online shopping: returneringen
Den manglende brik
- Gør det muligt for kunderne at prøve onlinekøbet, uden at de først behøver at tage hjem
Bæredygtighed
- Kunderne kan aflevere emballagen til genbrug på stedet
Mulighed for brand-eksponering
- Brands kan udstille deres produkter ved udleveringsstedet
[
Tørstig efter mere inspiration?
Dyk ned i et hav af verdens mest innovative retailkoncepter i Global Retail Trends & Innovations 2021, hvor vi i samarbejde med vores internationale netværk af retaileksperter Ebeltoft Group tager dig med rundt til mere end 40 best practice cases!
Som medlem kan du downloade publikationen GRATIS i Vidensbanken
Er du ikke medlem, men kunne tænke dig at være det? Læs mere her[button target=”_self” hover_type=”default” text=”Gå til Vidensbanken” link=”https://retailinstitute.dk/medlemsomraade/diverse-rapporter-og-boeger/”][