Skip to main content
  • Beklædning | Butikker | Forbrugeradfærd | Markedsføring

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 15/01/2010

Gap giver kunderne mulighed for at forsikre sig mod fremtidige nedsættelser

Gadebilledet er i disse dage fuldt af de gule udsalgsskilte, der varsler om tusindvis af nedsatte varer; men mange forbrugere ærger sig, når de ser den bluse, de for to uger siden købte til fuld pris, nu koster det halve. Denne frustration har den canadiske division af Gap forsøgt at udrydde ved at lancere sit Sprize-program.

Programmet et tilknyttet ti af tøjkædens butikker i Vancouver. Det går ud på at kunderne gratis melder sig til programmet i en af butikkerne, hvor de opgiver navn, email og telefonnummer. Hver gang de køber en vare hos Gap, har de dermed forsikret sig mod udsalg i den nærmeste fremtid. Hvis prisen på varen falder i løbet af 45 dage efter købet, vil Gap give forbrugeren differencen tilbage. Refusionen foregår via kundens Sprize-konto, og pengene kan bruges til fremtidige køb i de ti Gap-butikker, det nye koncept dækker.

gap_priser_blog

Tiltaget er en god måde at styrke forbrugerens forhold og tillid til brandet på. Samtidig passer det godt til Gaps kundeløfte om modetøj til et prisbevidst segment. I stedet for at gøre de kunder, der oplever, at deres nye tøj nu sælges til reduceret pris, frustrerede, lokkes de tilbage til butikken for at bruge deres Sprize-penge – og på den måde er der basis for mersalg.

Endelig kan programmet give Gap indsigt i kernekundernes shoppingvaner og dermed bruges til at udvikle flere tiltag, der styrker kædens position på markedet.

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop