Skip to main content
  • Analyse | Forbrugeradfærd | Generation Z

Forfatter: Dorte Wimmer
Dato: 07/04/2024

Ny rapport: Generation Z: Fællesskabsorienterede individualister

Fremtiden tilhører Generation Z. Den unge generation, der er født i perioden 1995-2010 vil i løbet af de næste par udgøre størstedelen af arbejdskraften og sidde på størstedelen af forbruget.

Generationen adskiller sig fra de øvrige generationer på en række områder. Det skal man være opmærksom på både som retailer og som arbejdsgiver og fremtidens vinder, er i høj grad den, der formår at gøre sig attraktiv overfor Generation Z.

I denne artikel sætter vi fokus på generationen, og ét af dens særpræg nemlig det dobbelte behov for individualitet og fællesskab, og vi undersøger hvordan det behov påvirker deres adfærd som forbrugere og arbejdstagere.

Artiklen er baseret på en stor forbrugerundersøgelse blandt mere end 2.000 repræsentativt udvalgte danskere. Den er del af en vores seneste white paper: Generation Z – Nøglen til Fremtidens Forretning, hvor vi analyserer os frem til fire overordnede træk, der tegner Generation Z. De fire træk kalder vi: Influence seekers, Freedom junkies, Bargain hunters og Community craving individuals

Som medlem af Retail Institute kan downloade White paperet helt gratis. 

Du kan også booke forfatter til white paperet, Dorte Wimmer, til et foredrag om Generation Z, og få indsigt i hvordan lige præcis din virksomhed skal forholde sig til generationen. Læs mere og book foredraget her.

Community craving individualsGeneration Z er præget af en fascinerende dobbelthed. De stræber på én gang både efter individuel udfoldelse og tilhørsforhold i et større fællesskab. Generationen er dybt socialt orienteret, og behovet for at høre til er afgørende for deres identitetsdannelse.

Denne dobbelthed kommer til

Læs hele indholdet...

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop