Hvem kårer kunderne til årets detailkæde?
Den 22. marts 2023 uddeles årets Retail Customer Awards. Det sker i forbindelse med vores detailhandelskonferencen Refresh Retail, der afvikles på Docken i København. Retail Customer Awards hylder detailhandlens dygtigste kæder ifølge kunderne, og er den største af sin art herhjemme.
Det er også den grundigste, da det er de faktiske kunder, der vælger de nominerede. Det vil sige, at man skal have handlet i butikken for at få lov til at svare. Alle detailkæder uanset størrelse har lige vilkår for at vinde, da det samme antal kunder er spurgt i hver kæde.
Kåringen er baseret på en forbrugeranalyse med over 2.000 respondenter, der er udvalgt via en forudgående penetrationsundersøgelse samt en efterfølgende disproportional sampling.
[[button target=”_self” hover_type=”default” text=”Læs mere her” link=”https://retailinstitute.dk/refresh-retail-2023/”][
I alt uddeler vi syv priser. De er:
Årets butikskæde
Årets Butikskæde hædrer en retailer, der formår at skabe en samlet god købsoplevelse for kunderne, når de er i den fysiske butik. Dette gælder både i forhold til kundeservice, atmosfære, udvalg, butiksdesign, medarbejdernes viden og kvalitet m.m.
Top 5 er:
Rituals
Spejdersport
Louis Nielsen
Zizzi
Thiele
Årets medarbejderpris
Årets Medarbejderpris gives til en retailer, der formår at skabe et rum og miljø, hvor kunderne føler sig set, hørt og forstået. De opfostrer en kultur af gode medarbejdere, der er dygtige, kyndige, hjælpsomme og venlige overfor kunderne.
Top 5 er:
Din Tøjmand
Thiele
Helsam
Skjold Burne
Vinspecialisten
Årets bæredygtighedspris
Årets Bæredygtighedspris hædrer en retailer, der har et særligt fokus på bæredygtighed, og som gør en ekstra indsats for at passe på naturen, klimaet og omverdenen. De formår at skabe en positiv følelse hos kunden, der går derfra med en grøn samvittighed og en god mavefornemmelse.
Top 5 er:
Irma
IKEA
Helsam
Superbrugsen
Rituals
Årets Omnichannel-pris
Årets Omnichannelpris gives til en opfindsom og innovativ retailer, der formår at skabe en strømlinet og gnidningsfri shoppeoplevelse på tværs af flere kanaler. De er gode til at være til stede både digitalt og fysisk fx ved at gøre det muligt både at bestille online og afhente i den fysiske butik, at bruge apps i butikken fx til betaling, at gøre det muligt at tjekke varelager online før butiksbesøg mv.
Top 5 er:
Zizzi
Shaping New Tomorrow
Matas
Skousen
Louis Nielsen
Årets Marketingspris
Årets Marketingspris hædrer en retailer, der formår at kreere velfungerende reklamer i fx TV, aviser eller på sociale medier. Det vurderes af kunderne, at indholdet er både relevant og interessant, og vigtigst af alt, fanger det deres opmærksomhed.
Top 5 er:
Shaping New Tomorrow
Zizzi
Mesterslagteren
Adidas
Sport24
Årets Innovationspris
Årets Innovationspris går til en retailer, der formår at forny sig og skabe en interessant købsoplevelse for sine kunder. De er kreative, opfindsomme, følger med tiden og fornyer sig gennem nye spændende tiltag, der enten gør købsoplevelsen nemmere, sjovere eller mere spændende for kunderne.
Top 5 er:
Ikea
Zizzi
Rema1000
Irma
Matas
[[button target=”_self” hover_type=”default” text=”Læs mere her” link=”https://retailinstitute.dk/refresh-retail-2023/”][