-
Butikker | Oplevelser | Øvrige udvalgsvarer | Teknologi
Innovativ boghandler kombinerer leg og læring i nyt butikskoncept
Forbrugerne higer efter oplevelser, og trangen til at se og gøre nye ting er kun steget stødt i takt med nedlukningernes forlængelser. Heldigvis var der gode nyheder for dele af detailhandlen ved gårdsdagens pressemøde, der meddelte om en delvis genåbning af landets butikker. Det betyder, at butikker under 5.000 m2, som ligger udenfor storcentre, kan åbne, mens større butikker udenfor centrene kan åbne op for kunder ved tidsbestilling – og nu kan forbrugerne altså få stillet lidt af oplevelsessulten. Bliv klar til den delvise genåbning med lidt inspiration fra Rubio, der i den grad byder på interaktive elementer og en frisk, engagerende butiksoplevelse for de hungrende kunder![Hvert år byder vi på en tur gennem verdens mest innovative retailkoncepter i publikationen Global Retail Trends & Innovations, og Rubio er bare én af de internationale innovationer, vi i publikationen inviterer dig ind i. Det spanske forlag Rubio har åbnet en interaktiv butik i Valencia, der tager boghandleroplevelsen til nye højder. Det 64-årige forlag er bl.a. kendt for deres pjecer, der har hjulpet mange spaniere til bl.a. at læse og skrive, og med den nye butik kombinerer forlaget nu leg og læring under samme tag gennem innovative, engagerende oplevelser i et inspirerende butiksdesign.[Kunderne kan bl.a. gå på opdagelse i en oplyst farvetunnel, der fører dem på en tidsrejse gennem forhandlerens historie, eller øve deres matematiske færdigheder i et læringsområde med vendbare talplader. Derudover skal butikken være vært for forskellige aktiviteter og workshops, selvom de dog er sat på pause under pandemien.[[Fotos: RubioButiksdesignet er bemærkelsesværdigt og unikt med bl.a. farvede udstillingsområder, neonoplyste skilte og klinkevægge og -gulve, der tager inspiration fra en ternet notesbog. Det skaber en form for retro-futuristisk udtryk og ramme for de interaktive oplevelser, der puster nyt liv i det garvede forlag, og som tiltrækker børn såvel som voksne.Genopfindelse
- Det traditionelle forlag gentænker dets læringsmetoder og transformerer deres forretnings- og produktkoncept til nye tider, medier og generationer, herunder de digitalt indfødte.
Læring gennem underholdning
- Den fysiske butik kredser om leg og udforskning; læring bliver et resultat af interaktion.
Unikt butiksdesign
- Et effektfuldt butiksdesign, der inviterer kunder i alle aldre til oplevelse og leg med elementer, der på en nostalgisk måde tager voksne tilbage til deres læringsår og elementer, der stimulerer børn til at interagere.
[
Sulten efter mere inspiration?
Dyk ned i et hav af verdens mest innovative retailkoncepter i Global Retail Trends & Innovations 2021, hvor vi i samarbejde med vores internationale netværk af retaileksperter Ebeltoft Group tager dig med rundt til mere end 40 best practice cases!
Som medlem kan du downloade publikationen GRATIS i Vidensbanken
Er du ikke medlem, men kunne tænke dig at være det? Læs mere her[button target=”_self” hover_type=”default” text=”Gå til Vidensbanken” link=”https://retailinstitute.dk/medlemsomraade/diverse-rapporter-og-boeger/”][