Interview Matas: Retail media gør os mere relevante for vores kunder
Når man snakker retail media herhjemme, er det svært ikke at snakke Matas. Materialistkæden har arbejdet med fænomet igennem mange år og har de seneste år taget nogle gevaldige skridt i at udvide den del af forretningen.
Vi tog en snak med Head of Digital Sales & Marketing i Matas, Peter Hestbæk, om erfaringer med retail media, og fik også lokket et par gode råd ud af ham, om hvordan andre kommer i gang med det.
Hvornår fik i øjnene op for retail media?
Matas har faktisk altid været en retailer, der har fokuseret på medier og har solgt medier i mere end 25 år. Vi startede med fysiske butikker, tilbudsavisen og senere Club Matas. Dog har den digitale udvikling blot øget mulighederne for at arbejde med retail media, både i forhold til at skabe kommerciel værdi, men også at hjælpe vores leverandører til at få plads og nå ud til vores kunder via Matas’ kanaler. Dette har altid haft et stort fokus for os. Det vigtigste for os er hele tiden at se Retail Media i sammenhæng med vores kunderelation til vores mange kunder, hvor relevans er det vigtigste.
Hvorfor gik I ind i det?
Vi udvikler hele vores medieforretning, men har lige nu stort fokus på at udvikle den digitale del