-
Butikker | Forbrugeradfærd | Hjemmeelektronik | Innovation | Konference
NRF 2018: Nytænkning og innovation er et must for fremtidens retail
NRF Retail’s Big Show er tilbage, og Retail Institute Scandinavia tager som sædvanlig afsted på årets største retail-begivenhed. Retail er naturligvis fællesnævneren, og her er der rig mulighed for at blive klogere på branchen og forbrugerne samt at blive inspireret til, hvor ens egen virksomhed skal bevæge sig hen på kort og lang sigt. Branchen er i rivende udvikling, og nytænkning og innovation er sat øverst på agendaen, når verdens førende brancheledere indtager talerstolene og gør dig klogere på, hvor retail fremadrettet skal bevæge sig hen.
Retailtur til verdens bedste butikskoncepter
Igen i år kombinerer vi besøget på verdens største retailkonference med en retailtur gennem New York Citys pulserende butiksliv for at udforske de bedste og mest inspirerende retailkoncepter. Som sædvanlig besøger vi koncepter inden for både mad, mode, elektronik og sport.
Nedenfor kan du se nogle af de butikskoncepter, vi besøgte på sidste års tur til New York. Hele studieturen kan downloades i Vidensbanken.[
Hvad?
NRF Retail’s Big Show / Retailtur
Hvornår?
D. 13.-16. januar 2018
Hvor?
New York
Hvor meget?
Medlemmer: 9.995 kr.
Ikke-medlemmer: 12.500 kr.[button size=”medium” target=”_self” hover_type=”default” text=”Læs mere” link=”https://retailinstitute.dk/det-sker/retails-big-show/”]
MAD
Great Northern Food Hall
Claus Meyer, der fortrinsvis er kendt blandt amerikanerne som en af stifterne bag Noma, har med sin nye Food Hall på Grand Central Station på Manhattan nu vist newyorkerne, hvordan han laver mere traditionel dansk mad i topklasse. I Food Hall’en finder man både Meyers Bageri, kaffebar, smørrebrød, forskellige fortolkninger af grød, gourmethotdogs, en bar, forskellige salater, sandwiches, supper og meget mere. Man kan enten vælge at tage de mange forskellige måltider med på vejen eller blive siddende lidt i den store Vanderbilt Hall, hvor Great Northern Food Hall ligger. Råvarerne i Meyers Food Hall skifter ofte, så de følger sæsonen i Tri-State-området, hvor råvarerne bliver produceret.
ELEKTRONIK
Sonos
Sonos har udvidet deres tilstedeværelse med åbningen af deres første flagskibsbutik i SoHo i New York City. Med tanken om at Sonos længe har været en del af folks hjem, vil Sonos med denne butik lave et hjem for Sonos selv, hvor folk kan komme og lytte til højtalere, inden de køber dem i autentiske omgivelser. Butikken har syv forskellige små ”lytte-rum”, der er indrettet som et rigtigt hjem med fx køkken, stue og kontor. Formålet er, at de besøgende skal føle sig i hjemlige omgivelser, imens de bestemmer sig for, hvad de skal købe. Alle rum er lydisolerede, og akustikken er tilpasset, så man får det bedste indtryk af lydkvaliteten, og de er udstyret med iPads med adgang til forskellige playlister, så man kan afprøve hele musikkartoteket.
MODE
Space Ninety 8
Space Ninety 8 i Brooklyn er et retailkoncept fra Urban Outfitters, der kombinerer workshops, shopping, kunst og spisested. Space Ninety 8-butikken i New York er fem etager stor, og her er indretningen i højsæde. Derudover finder man naturligvis også en tagterrasse med restaurant og hyggelige hjørner til afslapning. De forskellige workshops byder bl.a. på DIY-events, hvor der arbejdes med forskellige stofmaterialer, blomster, skrivning, madlavning og musikproducering, og nogle gange afholdes der yoga-timer i butikken. Derudover kan man shoppe tøj, sko og accessories fra forskellige brands som Urban Outfitters og Vagabond, og kælderetagen i butikken er dedikeret til, at forskellige brands kan lave pop up-butikker på skift.
SPORT
Nike Flagship Store
Nikes nye flagskibsbutik i SoHo er over 5.000 m2 stor, og den er skabt med det formål at kombinere den digitale og fysiske shoppeoplevelse, hvilket bl.a. sker med Nikes app Nike+. Her bliver informationer om bl.a. kundernes handlinger i butikken uploaded, så hvis man fx prøver et par sko, kan app’en huske, hvilke det var til næste gang, man kommer. Derudover kan de i butikken lave en analyse af kundernes løbestil via et løbebånd, og de har også en basketballbane, hvor man kan øve sine tricks. Personalet sætter en time af til kunderne, så hvad end man skal have nyt træningstøj eller vil spille basketball, bliver det gjort med personlig service. Butikken er også stedet for lanceringer af Nikes eksklusive samarbejder.Har du allerede billet til NRF, men vil gerne deltage på retailturen? Så er du mere end velkommen til at slutte dig til gruppen, naturligvis til en helt anden pris. Læs mere her.
Årets tur til New York – NRF + Retailtur – er sponsoreret af Delfi Technologies A/S, Bording Data og Datalogic.