Skip to main content
  • Analyse | Butikker | Cross Channel | E-handel | Forbrugeradfærd | Innovation | Konference | Oplevelser | Trend

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 04/10/2018

NRF 2019: Hvor skal retail bevæge sig hen i fremtiden?

NRF Retail’s Big Show er tilbage, og Retail Institute Scandinavia tager som sædvanlig afsted på årets største retail-begivenhed. Retail er naturligvis fællesnævneren, og her er der rig mulighed for at blive klogere på branchen og forbrugerne samt at blive inspireret til, hvor ens egen virksomhed skal bevæge sig hen på kort og lang sigt.

Tomme salgstaler og gamle reklametricks preller af på forbrugerne i dag, og virksomhedernes hvor, hvordan og hvorfor skal derfor stå stærkere frem end nogensinde før, så forbrugerne kan identificere sig med det, virksomhederne står for. Derfor er impact, oplevelser og innovation sat øverst på agendaen, når brancheledere fra hele verden samles, indtager talerstolene og gør dig klogere på, hvor retail fremadrettet skal bevæge sig hen.

Oplev verdens mest innovative butikskoncepter

Igen i år kombinerer vi besøget på verdens største retailkonference med en retailtur gennem New York Citys pulserende butiksliv og besøger her byens bedste og mest inspirerende og innovative butikskoncepter. Som sædvanlig besøger vi koncepter inden for både mad, mode, elektronik og sport, og i år går turen bl.a. forbi det nyeste skud på butiksstammen fra Amazon, ”Amazon 4-star”, som inkorporerer kundernes onlineadfærd i butiksformatet på et hidtil uset niveau. Læs mere om konceptet nedenfor.[Hvad?                                                                           

NRF Retail’s Big Show/Retailtur

Hvornår?

D. 12.-15. januar 2019

Hvor? 

New York

Hvor meget? 

Medlemmer: 9.995 kr.
Ikke-medlemmer: 12.500 kr.

[button target=”_self” hover_type=”default” text=”Læs mere” link=”https://retailinstitute.dk/det-sker/retails-big-show/”]

Amazon 4-star

Den amerikanske e-handelsgigant har med sit nye 4-star koncept for alvor stadfæstet sin fysiske tilstedeværelse på det amerikanske detailmarked. Butikken er inspireret af og udformet efter Amazon-kundernes præferencer online og forhandler derfor kun produkter, som trender, er en publikumsfavorit eller i produktets anmeldelser har en score på minimum 4,4 stjerner. Butikken finder man i et af New York City’s mest levende og populære områder, SoHo, og i områdets trendy ånd skifter Amazon jævnligt produkterne ud, så de til hver en tid passer til kundernes omskiftelige behov og præferencer. På den måde kan Amazon altid forsikre, at man i butikken til hver en tid kan finde et produkt, som man vil komme til at elske.4-star-butikken baserer produktsortimentet på kundernes onlinekøb, og dermed får enhver Amazon-kunde medbestemmelse over hvilke varer, butikken fører. I butikken finder man traditionelle varekategorier som fx elektronik og bøger, hvor det altså kun er de bedste og mest populære produkter, som optager hyldepladsen.Udover de klassiske varekategorier har Amazon desuden skabt en række nye og unikke varekategorier, der skal hjælpe med at forenkle indkøbsturen.  Derfor finder man kategorien ”Most-Wished-For”, der dækker over de produkter, flest kunder tilføjer til deres Amazon ønskeliste online, og ”Frequently Bought Together”-kategorien, der fremviser produkter, som oftest købes sammen. For at forkæle de lokale kunder har Amazon desuden tilføjet en ”Top Selling Around NYC”-kategori, der kun dækker over de topsælgende produkter i New York City-området samt en ”Amazon Exclusive”-kategori, der giver de lokale kunder adgang til produkter, som ellers kun er at finde på Amazons e-handelsplatform. Sammen med digitale kundeanmeldelser fra onlineuniverset, som beskriver produkterne, gør de kreative produktkategorier det lettere for forbrugerne at finde den perfekte gave eller at finde lige dét, de går og mangler.I 4-star-butikken varierer priserne alt efter, om kunden er Amazon Prime-medlem eller ej. Der er derfor skiltet med både en medlemspris og den regulære pris på de digitale skilte ved produkterne. Her kan kunderne også finde information om produktets rating og det samlede antal af anmeldelser online.  Kunder, der ikke er Prime-medlemmer, kan nemt tilmelde sig en 30-dages prøveperiode i butikken.

Ta’ med til NRF Retail’s Big Show og på guidet retailtur til New York

Samarbejdspartner: Microsoft [button target=”_self” hover_type=”default” text=”Læs mere” link=”https://retailinstitute.dk/det-sker/retails-big-show/”]

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop