Nyt koncept: Restaurantoplevelse i tredje potens
Der bliver ofte spillet pu00e5 flere tangenter, nu00e5r man tager pu00e5 restaurant for at spise. Det handler ikke blot om retternes smag, men ogsu00e5 deres duft udseende, anretning og serveringen. u00a0Derudover spiller atmosfu00e6ren, indretningen, temperaturen, musikken og selve arkitekturen ogsu00e5 en rolle for den samlede oplevelse.
nDenne multisensoriske oplevelse bliver taget til helt nye hu00f8jder pu00e5 den eksperimenterende high-tech restaurant Ultraviolet by Paul Pairet, der, er udviklet af den anerkendte franske kok Paul Pairet, befinder sig i Kina.
En gennemtu00e6nkt fordybende madoplevelse
nVed brug af teknologi formu00e5r restauranten at skabe en helt unik restaurantoplevelse, hvor gu00e6sterne bliver transporteret ind i forskellige universer, som spiller tu00e6t sammen med det, de fu00e5r pu00e5 tallerknen. Med skiftende projekterede billeder pu00e5 vu00e6ggene, gulvet, bordet og loftet i sammenspil med varierende lydbilleder og sensorer, som kan opfange gu00e6sternes bevu00e6gelser, tager Ultraviolet gu00e6sten med pu00e5 en rejse, hvor milju00f8et hele tiden skifter afhu00e6ngigt af serveringerne og gu00e6sternes interaktioner med maden. Fx du00e6mper lyset sig, nu00e5r gu00e6sternes su00e6tter sig til bords og lyden af vind bliver afspillet, nu00e5r der serveres fisk og skaldyr.
nGu00e6sterne kan ogsu00e5 via billeder, lyd og duft blive transporteret til en japansk skov eller et fransk landomru00e5de, nu00e5r det passer med det, der er pu00e5 taleknerne. Mulighederne er uendelige. Flere gu00e6ster har endda fortalt, at sanseoplevelserne var su00e5 autentiske, at de fu00f8lte, at de rent faktisk befandt de se steder, som de su00e5 og hu00f8rte.
nRestauranten er samtidig en intim affu00e6re, med kun u00e9t enkelt bord til ti.
I u00f8vrigt skulle maden vu00e6re bu00e5de avant-garde og velsmagende, og har da ogsu00e5 modtaget de maksimale tre stjerner fra Michelin-guiden.
u201dDet er i den gradu00a0retail as a destination,u00a0og restauranten formu00e5r at skabe et produkt, der ru00e6kker langt ud over kerneopgaven, som er at servere madu201d
Derfor er de vu00e6rd at holde u00f8je med
nUltra Violet er naturligvis ekstrem, men netio derfor et fremragende eksempel pu00e5, hvordan teknologi kan bidrage til en forbedret kundeoplevelse og til at skabe sig en unik position i markedet. Det er i den grad retail as a destination, og restauranten formu00e5r at skabe et produkt, der ru00e6kker langt ud over kerneopgaven, som er at servere mad.
nRestauranten skaber en su00e5kaldt immersive-oplevelse, hvor man som gu00e6st bliver helt opslugt af det univers, der skabes ved at aktivere alle sanser. Det er noget mange brancher har forsu00f8gt sig med, men fu00e5 reelt har fu00e5et til at lykkes, men som vi tror bliver en meget vigtig vej at forfu00f8lge, nu00e5r man skal differentiere sig og skabe loyalitet fra og fu00e5 besu00f8g af en moderne forbruger, der bu00e5de er illoyal og fortravlet og hellere vil spare tid og shoppe pu00e5 nettet eller ku00f8be take away.
nUltra Violet er et af de rigtig mange koncepter, der bliver fremhu00e6vet i vores internationale udgivelse Retail Innovations 2024. Vi pru00e6senterer udgivelsen og gu00e5r i dybden med de vigtigste globale retailtrends og stu00e6rkeste cases pu00e5 vores Trend-seminar i maj i u00e5r.
Det sker
Det sker
-
Medlemsmu00f8de
6.dec 2023Vores nu00e6ste Retail Connect medlemsmu00f8de er den 6. dec.
-
-
-
-
Prognose 2033
Lu00e6s herNu kan du fu00e5 fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen
-
-