Skip to main content
  • Bolig | Butikker | Cross Channel | Hjemmeelektronik | Information | Oplevelser | Stormagasiner og city | Teknologi

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 08/08/2018

Oplevelser og Innovation i Barcelona

Ta’ med os på retailtur til Barcelona fra d. 19. – 20. september, og oplev den pulserende by med alt, hvad den har af byde på af fantastisk retail. Turen vil byde på besøg hos den catalanske hovedstads bedste og mest innovative butikskoncepter. Vi skal bl.a. besøge mashup-koncepter, food-butikker, højteknologiske koncepter samt andre, spændende butikker, hvor der er rig mulighed for at få masser af viden og inspiration med hjem i bagagen.

Nedenfor får du en smagsprøve på, hvad du kan forvente dig af turen.

DEN MULTIFUNKTIONELLE BUTIK – hvor oplevelser er i centrum

Jaime Beriestain

Konceptbutikken Jaime Beriestain er et suverænt eksempel på den multifunktionelle butik. I det øjeblik, man træder ind i den funklende livstilsbutik, ved man, at man er et særligt sted. Den chilenske designer har efterladt sit præg på alle kreative overvejelser. Butikkens 500 m2 er fyldt med farver, geometriske former og teksturer, der gør shopping meget mere levende – butikken minder mest af alt om et stilfuldt og elegant hjem, hvor man har lyst til at blive hængende med sine gæster. Blandt produkterne finder man bl.a. vintagemøbler, friske blomster, bøger, parfumer og meget mere, og i butikkens charmerende og hyggelige café indbydes der til ophold i en hjemlig atmosfære med en stemning, der gør det svært at forlade butikken igen. Alt i butikken er 100 pct. gennemført, smukt og uimodståeligt, og her er det svært at træde ud af døren igen uden et køb eller ophold i cafeen.

CITYBUTIKKEN – hvor digitale elementer forenkler hverdagen

Media Markt Digital Store

Normalt satser den tyske elektronikkæde Media Markt på big box-butikker i omegnen af 2.000 til 3.000 m2 i retailparker udenfor bymidten. Men i juli 2016 slog retaileren dørene op for deres nye, meget mindre citykoncept, hvor salgsgulvet kun består af ’sølle’ 250 m2. Grænserne mellem online og fysisk retail udviskes i den digitale butik, hvor omnichannel og lokal shopping er i fokus. Citykonceptet er placeret i hjertet af Barcelona, og kunderne er derfor ikke nødsaget til at skulle tage på en længere tur ud af byen for at shoppe hos kæden. Ca. 6.000 mindre produkter kan købes og tages med hjem direkte fra butikken, mens andre (fx køleskabe, vaskemaskiner, fladskærme, etc.) kun kan bestilles til levering fra butikken. På butikkens mange digitale skærme kan kunderne browse produkter og bestille dem til levering, præcis som online, men i butikken står personalet klar med råd og vejledning samtidig med, at der er mulighed for at opleve mange af produkterne. Når kunderne browser produkterne i butikken, kan de via RFID-teknologi desuden få flere informationer om produkterne på skærmene i butikken blot ved at røre dem. Produkter bestilt online kan afhentes i butikken på et hvilket som helst tidspunkt af døgnet takket være en robotteknologi, der leverer bestillingen til kunden gennem en luge.

Vil du med på tur og opleve Barcelonas mest innovative retailkoncepter?

Der kun få pladser tilbage på studieturen.[button target=”_self” hover_type=”default” text=”Tilmeld dig her ” link=”https://retailinstitute.dk/det-sker/studietur-til-barcelona/”]

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop