-
Beklædning | Butikker | E-handel | Forbrugeradfærd | Innovation | M-handel | Markedsføring | Mode | Strategi | Trend
Personlig service i højsædet i Collectives sms-loyalitetsprogram
Konceptbutik i hjertet af København vil tiltrække kunderne med en personaliseret shoppeoplevelse igennem et nyt loyalitetsprogram, hvor kunderne serviceres over sms.
Collective er navnet på den livstils- og modebutik, der åbnede d. 11 marts i hjertet af Nørrebro i København. Foruden sine egne kollektioner og produkter sælger butikken highstreet modebrands som Stine Goya, Second Female og Whyred og har derudover eksklusive aftaler med flere brands, sådan at Collective kan tilbyde sine medlemmer nye limited edition-kollektioner før alle andre.
Men den charmerende lille butik på Elmegade vil ikke kun kunne servicere sine kunder i butikken. Ud over e-butikken har ejerne Mette Legarth Starklint og Merd Vand også søsat et helt nyt loyalitetsprogram, der ikke er set før i branchen: Et sms-loyalitetsprogram!
Collective blev inspireret af musikverdenen, hvor kunstnere, der ikke ønsker at være en del af mainstream musiktjenester som Spotify, men stadig ønsker at servicere sine fans, i stedet sender links til albums og sange direkte til kunderne over sms. Denne tætte kunderelation ønskede Collective også at skabe, hvorfor sms-loyalitetsprogrammet blev skabt.
“Text us anytime”
Praktisk fungerer det sådan, at Collectives kunder kan tilmelde sig loyalitetsprogrammet via butikkens hjemmeside Collectivecph.dk. Herefter kan kunderne sende sms’er til butikken, hvori de kan spørge om alt – lige fra kollektioner og størrelser til events og tilbud – og på det tidspunkt, der passer dem. Det er et koncept, der har den personlige service i højsædet og som tilbyder kunderne en shoppeoplevelse ud over det sædvanlige.
Igennem loyalitetsprogrammet får medlemmer også adgang til de eksklusive deals og events, som butikken har. Men kunderne bliver ikke bombarderet med irriterende markedsføringskampagner fra den ene dag til den anden: er man interesseret i at høre, hvad der sker i butikken, skal kunden nemlig selv henvende sig ved at sende en sms med to spørgsmålstegn (??). Og om butikken har gang i noget spændende, kan man få nys om via butikkens Facebook-side.
Collective er hermed kommet med et bud på et loyalitetsprogram, der efterkommer det, forbrugerne efterspørger mest: en personlig shoppeoplevelse – og så via noget så brugervenligt, let tilgængeligt og hurtigt som sms.