Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 23/09/2011
Retail Innovation Award 2011
I forbindelse med World Retail Congress, som løber af stablen i næste uge i Berlin, uddeles Retail Award 2011. Retail Institute Scandinavias internationale netværk Ebeltoft Group sidder med i juryen, der allerede nu præsenterer de 12 finalister i kampen om priserne.
I kategorien “Format Innovation” er de nominerede:
- American Eagle – 77kids For at skabe en innovativ digital oplevelse i butikkerne via interaktive touch screens, som underholder børnene, mens forældrene shopper.
- Carrefour Planet For at have redesignet det traditionelle hypermarkedsformat og organiseret det i otte specialiserede afdelinger – friskt, økologisk, frossent, skønhed, mode, hjemmet, fritid og multimedia.
- The Craftmans Experience For at have redefineret forholdet mellem fysiske butikker, internetbutikker og sociale medier.
- Disney Store For at have skabt en overvældende retail-oplevelse med teknologi, der appellerer til kunder i alle aldre.
- Eataly New York For effektivt at kommunikere og iscenesætte et fødevaremekka, der er skabt ud fra budskabet “We cook what we sell and we sell what we cook”.
- Shoes af Prey For at sælge håndlavede sko, som designes af online-shopperen selv, der kan vælge mellem farver, former og strukturer.
De nominerede i kategorien “Business Innovation” er:
- Adidas – adiVERSE Virtual Footwear Wall For at have skabt et retail-univers baseret på interaktiv touchscreen-teknologi og software, der sætter helt nye standarder for den typsiske high street-sportsbutik.
- Karen Millen For at kunne levere bestilte varer i løbet af 90 minutter med Shutl og Eagle Eye.
- Donna Ida For at have udviklet det såkaldte Demin Clinic-koncept, der giver kunderne mulighed for at lave individuelle aftaler med en denim-specialist, der hjælper med at finde det perfekte par jeans.
- Payvment Facebook Storefront For at have skabt en løsning, der giver brands og detailhandlende mulighed for gratis at skabe en butiksfacade, hvor Facebooks 600 millioner brugere kan spotte produkter uden at forlade Facebook.
- Titan Industries – Goldplus. For at have skabt et unikt kundeloyalitetsprogram – døbt ANANTA – The Eternal Bond – der giver kunderne oplevelsen af at være en del af Ananta-Familien.
- Tommy Hilfiger Europe – The Hilfiger Club + ID24 For at have forbedret kundeservicen og loyaliteten ved bl.a. at tilbyde digital medlemsregistrering ved disken, et loyalitetsprogram, der ikke er bundet op på et medlemskort og e-kvitteringer.
Følg med her på bloggen, hvor vinderne offentliggøres.