-
Beklædning | Bolig | Butikker | Cross Channel | Forbrugeradfærd | Generation Y | Innovation | Konference | Mode | Oplevelser | Strategi | Teknologi | Trend
Sådan genopfinder du retail: Nye forbrugerkrav kræver nye forretningsmodeller
Retail undergår i disse år en transformation: Formaterne ændrer sig, og formlen til succes skal genopfindes. Innovation og nytænkning ift. forretningsmodeller er i stigende grad kritisk for en virksomhed for at opbygge vedvarende konkurrencefordele på markedet. En succesfuld forretningsmodel er baseret på kundeindsigter, og den tager sit udgangspunkt i, hvordan virksomheden kan skabe og indkapsle værdi baseret på kendte eller ukendte behov.[Læs her om én af de i alt 24 nye forretningsmodeller i retail i den nye bog ”Refresh Retail 2.0. Nye tider, nye forretningsmodeller – På tværs af Generation Z, Y, X, B”, der udkommer d. 4. februar på årets retailkonference Refresh Retail.
Gå ikke glip af Early Bird på årets retailkonference, Refresh Retail.
Lige nu får du som medlem 2 for 1, og er du ikke medlem får du også en attraktiv early bird-pris. Læs mere og tilmeld dig her!
[
Forretningsmodeller, der vinder kunderne
[Der eksisterer et væld af forretningsmodeller, som virksomheder verden over hver især har deres egen tilgang til og udgave af. Vi arbejder med forretningsmodeller indenfor:[1) Refurbished Retail, hvor den fysiske butiks rolle genopfindes
2) Reinvented Retail, hvor man arbejder med helt nye tilbud til forbrugerne, der kun i en ringe eller slet ingen grad har set dagens lys i dansk detailhandel[I ovennævnte bog præsenteres du for 24 nye forretningsmodeller, der alle har potentiale til at udfordre og måske ligefrem at transformere branchen, og her får du et indblik i én af dem:[
Forretningsmodel #6: Do Rooms
[Do Rooms har fokus på at skabe oplevelser og give kunden mulighed for at gå på opdagelse i brandets historie, værdier og, naturligvis, produkter. Der er her bedre tid for personalet til at drage nytte af deres ekspertise og vejlede kunden i produkterne. I Do Rooms skabes oplevelserne dog med kunden som centrum for oplevelsen med fokus på at aktivere kunden for på den måde at skabe maksimalt engagement og oplevelser, der ikke går i glemmebogen. Personalet sikrer interaktion med produkterne gennem både customization og personaliseringsstationer. Her er kunden aktiv i medskabelsen af produkter, og også test af produkter, events og aktiviteterne er relevante i Do Rooms for at skabe en høj grad af engagement.[
Innisfree – Den sensoriske, involverende butik med customization
[Det koreanske beautybrand Innisfree har i deres flagskibsbutik i Seoul skabt en sensorisk oplevelse ud over det sædvanlige, og butikken er et godt bud på, hvad fremtidens beauty-butik skal kunne. Med mulighed for customization i Do Rooms på anden sal med kyndig vejledning fra en ekspert i butikken, er der sikret høj kundeinvolvering og personalisering. Socialisering er også tydeligt i butikken, idet der på første sal findes en meget gennemført cafe, der er har fokus på ”det grønne” både i udtryk i form af det uendelige antal planter og det auditive lydspor, men som også afspejles i menuen i cafeen. Butikken har også fokus på digitalization i form af en suveræn VR-oplevelse: Her tages kunden på en rejse i skovbunden og oplever friskheden og det naturlige i produkternes DNA. VR-oplevelsen er ekstremt stærk visuelt og auditivt, og man mister fornemmelsen for tid og sted, når man bliver en del af dette univers.[[button target=”_self” hover_type=”default” text=”Læs mere om konferencen her” link=”https://retailinstitute.dk/det-sker/refresh-retail-2020/”][