Skip to main content
  • Analyse | Information | Innovation | Miljø og etik | Teknologi

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 05/01/2023

Sponsoreret: Bæredygtig data

Når vi siger bæredygtighed i retail, tænker du sikkert på energiforbrug, emballage, materialer, produktionsforhold osv. Men i virkeligheden er den vigtigste komponent i en grøn omstilling, data. Uden data ingen indsigt i de processer, der skal gøre din virksomhed grønnere. Stibo Systems er førende, når det gælder store, samlende datastyringssytemer til retailbranchen, og selvom de primært er kendt for at samle kommercielle data, er systemet også uundværligt, når det handler om at opsamle, behandle, systematisere og videreformidle data indenfor alle led i den grønne omstilling. Med en MDM-løsning (master data mangement) fra Stibo-systems kan du få styr på alt data i din virksomhed – også den grønne.Styr på forsyningskæden
Et MDM-system fra Stibo Systems giver dig mulighed for at indhente og systematisere data fra dine leverandører i alle led af forsyningskæden. Dermed kan du stille krav til dine leverandører eller skifte dem ud med nogen, der overholder de grønne standarder.[Solid rapportering
Med data om produktionsforhold, forsyningskæde, logistik osv, kan du lave solid og databaseret rapportering om din forretnings grønne indsatser. Det er gavnligt overfor myndigheder, men også, når der skal tiltrækkes investorer.[Øget transparens
Med data får du dyb indsigt i hele din virksomheds klimaaftryk. Det skaber en øget transparens, som du kan kommunikere videre til myndigheder, investorer og kunder. Kunderne anno 2022 efterspørger i den grad åbenhed. De kan godt acceptere, at du ikke er i mål med den grønne omstilling, hvis de bliver involveret i den vej, du har udstukket.[Mere indsigt
Du kan opsamle alt den data, du ønsker om din virksomhed og dine produkters klimaaftryk. Disse indsigter kan nemt kommunikeres ud i alle centrale kanaler internt og eksternt. På den måde får dine medarbejdere mere viden om din virksomheds grønne indsats, og de kan formidle denne viden videre til kunderne.[Ingen greenwashing
Dine klimaindsatser bliver databaserede og får dermed bund og tyngde. De pæne ord og flotte ambitioner får substans. Dermed undgår du beskyldninger og mistanke om greenwashing. Alle grønne tiltag kan dokumenteres af data.Om Stibo Systems
Stibo systems er en dansk teknologivirksomhed, der er specialiseret i at udvikle og drifte datastyrings-systemer til retail. Virksomheden opererer internationalt og dens kunder tæller store brands som Tiger of Sweden, Rituals Cosmetics og Marks & Spencer. Læs mere om Stibo Systems og deres produkter og muligheder her.[

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop