Target differentierer sig på bøger
Den amerikanske dagligvarekæde Target, er ikke bange for at gå egne veje. Target har fanget forbrugerne med gode reklamer og et progressivt brug af sociale medier.
Targets seneste initiativ er, at promovere bøger af ukendte forfattere på attraktive hyldepladser i butikkerne. Bøgerne er en del af Targets bogklub Bookmarked Club Pick, og de udgives eksklusivt af Target.
Bøgerne er placeret på enderne af reolerne i butikkerne, så de får maksimal eksponering. Tydelige skilte sikrer, at kunderne nok skal få øje på dem. De kan både ses når, når kunderne går i gangene i supermarkedet, og når de drejer af og går ind mellem reolerne.
Der er flere gevinster ved Targets initiativ. Bookmarked Club Pick får værdifuld eksponering i butikkerne og dermed flere medlemmer, Target adskiller sig fra de konkurrenterne ved ikke bare at slå på kendte forfattere, men selv skabe nye og der er selvfølgelig gode penge for Target i at sælge bøger, man selv har udgivet.
De bedstsælgende titler udgivet af Target, har solgt mere end 170.000 eksemplarer.