Tesco har succes med virtuelt subway-supermarked
Tescos koreanske del Home Plus Äbnede sidste efterÄr et virtuelt supermarked pÄ en subway-station i Sydkorea. De rejsende pÄ Hangangjin Station i Seoul har nu muligheden for at e-handle supermarkedsvarer, mens de er pÄ farten, og dermed udnyttes ventetiden pÄ stationen maksimalt.
Supermarked bestÄende af billboards
Det virtuelle supermarked er en enkel, men genial ide. PÄ stationens vÊgge er der sat store billboards op med billeder af prismÊrkede supermarkedsprodukter, der stÄr side om side pÄ hylder. Under hvert produkt er der en tilhÞrende 2D-kode i form af en QR-kode, som folk pÄ stationen kan scanne med deres smartphonekameraer.
Produktet, der hÞrer til koden, havner sÄ i en onlineshoppingkurv pÄ telefonen, som med et par klik bestilles og betales. Senere samme dag bliver kurvens indhold leveret til kÞberens hjem.
Tiltaget er ikke blot en ultra-convenient lÞsning for travle urbane mennesker; det har ogsÄ Þget Tescos salg, helt uden investeringer i nye butiksÄbninger.
Onlinesalget boostet med 130 procent
Det virtuelle supermarked pÄ Hangangjin Station var til at begynde med en test, men den har vist sig sÄ succesfuld, at man nu udvider til andre sydkoreanske subway-stationer med en strategi om at udrulle det virtuelle format pÄ tvÊrs af landet inden for de nÊste to Är.
â Konceptet gav mening. Testen boostede Home Plus-onlinesalget med 130 procent og gav 76 procent flere onlinemedlemmer, siger Irene Lam, talskvinde for Cheil Worldwide, som er det marketingsbureau, der hjulpet Tesco med at udvikle det virtuelle supermarked.
SpÞrgsmÄlet er nu blot, om og hvornÄr Tesco indfÞrer virtuelle supermarkeder i Europa?
Det sker
Det sker
-
-
-
-
-
Prognose 2033
LÊs herNu kan du fÄ fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen
-
-