Skip to main content
  • Butikker | Centre | Convenience | Cross Channel | Dagligvarer | DIY | E-handel | Forbrugeradfærd | Generation Y | Hjemmeelektronik | Innovation | M-handel | Mærkevareproducenter | Oplevelser | Teknologi | Trend

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 11/01/2016

Tre vigtige detailtrends i 2016

2015 blev et år med vækst og nye koncepter i detailbranchen og allerede i begyndelsen af det nye år, sættes der acceleration til nytænkning og tilpasning i de virksomheder, der arbejder målrettet på at sikre en stærk position i 2016 og fremad.

Uanset hvilken branche man tilhører, og uanset om man er forhandler eller leverandør, er kompleksiteten i de krav forbrugerne stiller stigende. Der er særlig tre overordnede forbrugertrends, der ikke kan ignoreres i 2016.

New costumer journey – forbrugeren vil imødekommes alle steder
Det handler om at være, hvor kunden er. Derfor er det afgørende for salget i 2016, at virksomheden evner at møde og indgå relationer med kunderne via stadig flere kontaktpunkter. Opgaven er kompleks, og det kræver en fokuseret og personificeret tilgang at tilbyde kunderne målrettede og relevante løsninger. Potentialet for den digitale genopfindelse af detailhandlen er stort og uudnyttet.

Convenience – forbrugere køber sig til tid og kvalitet
Smart er: Godt og sundt forbrug i en fart. Tilgængelighed og enkelhed er afgørende drivere for forbrugerens foretrukne shopping. I en travl og kompleks hverdag er tid og enkelhed knappe og efterspurgte værdier, der er med til at diktere forbrugsvalget. I år er den nemme og hurtige løsning ikke et kompromis med kvaliteten – men en merværdi.

Retailtainment – forbrugeren vil underholdes
Jagten på oplevelser fortsætter i 2016, hvor kunderne vil udforske, udfordres og underholdes samtidig med, at de bliver beriget og klogere. Derfor er der lyse udsigter for virksomheder, der både gennem indretning, produkter og personale kan løfte kundens humør og horisont.

Vil du vide mere?
Mulighederne er mange, og forbrugerne flyver afsted i takt med tiden. I Retail Institute Scandinavia hjælper vi aktører i detailbranchen med deres innovation og lønsomhed. Så kontakt os, hvis du vil høre mere om de tre trends plus mange flere afgørende drivere i detailhandlen.

Med ønsket om et innovativt og succesfuldt 2016.

Foto: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop