-
Butikker | Centre | Convenience | Cross Channel | Dagligvarer | DIY | E-handel | Forbrugeradfærd | Generation Y | Hjemmeelektronik | Innovation | M-handel | Mærkevareproducenter | Oplevelser | Teknologi | Trend
Tre vigtige detailtrends i 2016
2015 blev et år med vækst og nye koncepter i detailbranchen og allerede i begyndelsen af det nye år, sættes der acceleration til nytænkning og tilpasning i de virksomheder, der arbejder målrettet på at sikre en stærk position i 2016 og fremad.
Uanset hvilken branche man tilhører, og uanset om man er forhandler eller leverandør, er kompleksiteten i de krav forbrugerne stiller stigende. Der er særlig tre overordnede forbrugertrends, der ikke kan ignoreres i 2016.
New costumer journey – forbrugeren vil imødekommes alle steder
Det handler om at være, hvor kunden er. Derfor er det afgørende for salget i 2016, at virksomheden evner at møde og indgå relationer med kunderne via stadig flere kontaktpunkter. Opgaven er kompleks, og det kræver en fokuseret og personificeret tilgang at tilbyde kunderne målrettede og relevante løsninger. Potentialet for den digitale genopfindelse af detailhandlen er stort og uudnyttet.
Convenience – forbrugere køber sig til tid og kvalitet
Smart er: Godt og sundt forbrug i en fart. Tilgængelighed og enkelhed er afgørende drivere for forbrugerens foretrukne shopping. I en travl og kompleks hverdag er tid og enkelhed knappe og efterspurgte værdier, der er med til at diktere forbrugsvalget. I år er den nemme og hurtige løsning ikke et kompromis med kvaliteten – men en merværdi.
Retailtainment – forbrugeren vil underholdes
Jagten på oplevelser fortsætter i 2016, hvor kunderne vil udforske, udfordres og underholdes samtidig med, at de bliver beriget og klogere. Derfor er der lyse udsigter for virksomheder, der både gennem indretning, produkter og personale kan løfte kundens humør og horisont.
Vil du vide mere?
Mulighederne er mange, og forbrugerne flyver afsted i takt med tiden. I Retail Institute Scandinavia hjælper vi aktører i detailbranchen med deres innovation og lønsomhed. Så kontakt os, hvis du vil høre mere om de tre trends plus mange flere afgørende drivere i detailhandlen.
Med ønsket om et innovativt og succesfuldt 2016.
Foto: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.