Uniqlo markedsfører sig med mode-landkort over Tokyo
Uniqlo, der er en japansk pendant til H&M (dog med lidt dyrere tøj), har altid været mestre i markedsføring. Sidste års kampagne på Times Square i New York er et eksempel, deres flotte butikker et andet.
Seneste skud på stammen er en hjemmeside, der fungerer som et landkort over mode i Tokyo. Brugerne kan ”besøge” forskellige distrikter i storbyen og se billeder af moderigtige folk taget på gaden.
Der er billeder af 1.000 moderigtige mænd og kvinder. Billederne er bundet sammen af en lille abstrakt historie, hvor personerne på billederne giver en jakke videre til den næste person i kollagen. Når jakken gives videre skifter den model og farve. Kan man lide den jakke, som aktuelt er på skærmen, kan man klikke på den og købe den.
Siden er sjov at besøge for modeinteresserede, da der er masser af inspiration at hente, og Uniqlo får vist, at deres produkter klæder så godt som alle typer. Simpel, inspirerende og effektiv markedsføring.